Case study: CK Daka
1. Ako sa to začalo...
Užívateľský výskum, ktorý tvorilo interview a kvalitatívny test, sa uskutočnil v marci 2019 s použitím cieľovej skupiny klienta, cestovnej kancelárie Daka.
2. Čo sme zistili?
Výsledná správa ukázala, že sa na webe nachádza jeden urgentný technický problém, ktorý reálne bráni dokončiť a zaplatiť zájazd určitej skupine zákazníkov. Ďalej sme odhalili 10 veľmi závažných nedostatkov, ktoré čiastočne bránili nákupu. Doplnili sme 5 stredne závažných odporúčaní, ktoré skôr pôsobili ako nepochopený alebo rušivý element na stránke. A pridali sme jedno subjektívne odporúčanie, ktoré nie je UX prioritou, no navrhujeme ho z dôvodu naplnenia potenciálu v SEO a content oblasti.
Pri vzájomnej diskusii sme problémy oprioritizovali a spoločne sme navrhli také riešenia, aby mohli byť úpravy čo najskôr zapracované. Klient začal zmeny nasadzovať počas apríla a mája.
Chcete nezáväznú cenovú ponuku?
My sa vám ozveme.
3. Ako sa to prejavilo?
Pozrime sa na čísla pred nasadením úprav. Zatiaľ čo bol CR (conversion rate) v apríli 2019 o -1,87% nižší ako v 2018, v máji dokonca so začínajúcou hlavnou sezónou bol rozdiel YoY ešte výraznejší, a to -8,58% v porovnaní s rokom 2018.
V prípade neriešenia situácie by sa tento trend v hlavnej sezóne ešte viac prehĺbil, no práve úpravy vyplývajúce z UX výskumu, ktoré sa nasadili počas mája, spôsobili raketový skok CR a to nasledovne: jún o 40,13%, júl o 31,16% a august o 25,44% oproti roku 2018. A to bez zmeny cenovej politiky či poskytovaných služieb.
4. A čo absolútne čísla?
Hoci tieto čísla vyzerajú viac než pozitívne, pokiaľ by sa znížila napríklad priemerná cena nákupu alebo iný ukazovateľ absolútných čísiel, v konečnom dôsledku by to vyústilo aj napriek rastúcemu CR do menších obratov.
Poďme si teda ukázať, ako sa prejavila sezóna 2018 vs. 2019 v počte objednávok, priemernej výške objednávky a celkovom obrate.
Objednávky, ktoré boli zrealizované cez web počas júna 2019, vykázali medziročný nárast 123,53%. Porovnateľne rástol z pohľadu počtu objednávok aj júl (75,81%) a august (109,54%). Pričom priemerná cena objednávky poklesla v júni len veľmi mierne (-5,52%), no v júni a júli opäť medziročne rástla a to o 7,96% respektíve 17,49%.
Summa summarum obraty počas posledných 3 ukončených mesiacov od nasadenia úprav priemerne stúpli o 115%.
Čo na výsledky spolupráce hovorí David Gavaľa, riaditeľ CK Daka?
"Vedeli sme, že má naša cestovná kancelária DAKA potenciál rastu a to najmä úpravami na našom webe. Po zapracovaní odporúčaní z uživateľského testovania nás výsledky doslova šokovali. Pri minimálnych úpravách s naozaj symbolickým časom potrebným na úpravu sa k nám dostalo naozaj obrovského navýšenia objednávok a celkovo obratu našej spoločnosti. Sme so spoluprácou nadmieru spokojný a určite budeme test opakovať, pre ďalšie zlepšenia."
Zaujali vás výsledky našej práce v oblasti užívateľských výskumov? Máte e-shop alebo projekt, ktorého výkonnosť vieme spoločne posunúť ďalej? Ozvite sa nám na hello@consella.sk a dohodnime si stretnutie.