Case study: CK Daka

1. Ako sa to začalo...

Užívateľský výskum, ktorý tvorilo interview a kvalitatívny test, sa uskutočnil v marci 2019 s použitím cieľovej skupiny klienta, cestovnej kancelárie Daka.

CK Daka, homepage
CK Daka, homepage

2. Čo sme zistili?

Výsledná správa ukázala, že sa na webe nachádza jeden urgentný technický problém, ktorý reálne bráni dokončiť a zaplatiť zájazd určitej skupine zákazníkov. Ďalej sme odhalili 10 veľmi závažných nedostatkov, ktoré čiastočne bránili nákupu. Doplnili sme 5 stredne závažných odporúčaní, ktoré skôr pôsobili ako nepochopený alebo rušivý element na stránke. A pridali sme jedno subjektívne odporúčanie, ktoré nie je UX prioritou, no navrhujeme ho z dôvodu naplnenia potenciálu v SEO a content oblasti.


Pri vzájomnej diskusii sme problémy oprioritizovali a spoločne sme navrhli také riešenia, aby mohli byť úpravy čo najskôr zapracované. Klient začal zmeny nasadzovať počas apríla a mája.
 

3. Ako sa to prejavilo?

Pozrime sa na čísla pred nasadením úprav. Zatiaľ čo bol CR (conversion rate) v apríli 2019 o -1,87% nižší ako v 2018, v máji dokonca so začínajúcou hlavnou sezónou bol rozdiel YoY ešte výraznejší, a to -8,58% v porovnaní s rokom 2018.

V prípade neriešenia situácie by sa tento trend v hlavnej sezóne ešte viac prehĺbil, no práve úpravy vyplývajúce z UX výskumu, ktoré sa nasadili počas mája, spôsobili raketový skok CR a to nasledovne: jún o 40,13%, júl o 31,16% a august o 25,44% oproti roku 2018. A to bez zmeny cenovej politiky či poskytovaných služieb.

zdroj: GoogleAnalytics CK Daka
zdroj: GoogleAnalytics CK Daka

4. A čo absolútne čísla?

Hoci tieto čísla vyzerajú viac než pozitívne, pokiaľ by sa znížila napríklad priemerná cena nákupu alebo iný ukazovateľ absolútných čísiel, v konečnom dôsledku by to vyústilo aj napriek rastúcemu CR do menších obratov.


Poďme si teda ukázať, ako sa prejavila sezóna 2018 vs. 2019 v počte objednávok, priemernej výške objednávky a celkovom obrate.

Objednávky, ktoré boli zrealizované cez web počas júna 2019, vykázali medziročný nárast 123,53%. Porovnateľne rástol z pohľadu počtu objednávok aj júl (75,81%) a august (109,54%). Pričom priemerná cena objednávky poklesla v júni len veľmi mierne (-5,52%), no v júni a júli opäť medziročne rástla a to o 7,96% respektíve 17,49%.

Summa summarum obraty počas posledných 3 ukončených mesiacov od nasadenia úprav priemerne stúpli o 115%.


Čo na výsledky spolupráce hovorí David Gavaľa, riaditeľ CK Daka?

"Vedeli sme, že má naša cestovná kancelária DAKA potenciál rastu a to najmä úpravami na našom webe. Po zapracovaní odporúčaní z uživateľského testovania nás výsledky doslova šokovali. Pri minimálnych úpravách s naozaj symbolickým časom potrebným na úpravu sa k nám dostalo naozaj obrovského navýšenia objednávok a celkovo obratu našej spoločnosti. Sme so spoluprácou nadmieru spokojný a určite budeme test opakovať, pre ďalšie zlepšenia."


Zaujali vás výsledky našej práce v oblasti užívateľských výskumov? Máte e-shop alebo projekt, ktorého výkonnosť vieme spoločne posunúť ďalej? Ozvite sa nám na hello@consella.sk a dohodnime si stretnutie.